tisdag 20 maj 2014

Efter regnet

 som vi välbehövligt fick igår var jag bara tvungen att gå ut nu på morgonen och ta några bilder. Allt är så nytt fräscht och grönt så att det sticker i ögonen och vattendropparna glittrar fortfarande i solen innan dom kommer att försvinna när solen torkat upp allting.Man känner doften av fuktigt grönt och en massa andra olika dofter av blommor och blad. Solen lyser och fåglarna sjunger fortfarande så bättre kan det inte bli. Bilderna får tala för resten för det finns inte riktigt ord att beskriva allt med. Återkommer snart igen/Carita


Anemone crinita


Veratrum nigrum

Glaucidium palmatum

Uvularia grandiflora och Hylomecon japonica

4 kommentarer:

  1. Nej, man saknar faktiskt ord för allt vackert just nu. Hos er är det ju redan rena jungeln.
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Underbart grönt och härligt! Jag gillar er runda stenläggning under sittplatsen, den blev så bra. Jag funderar på var jag kan applicera den idén i min egen trädgård. ;-)

    Camilla J

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder! Regnet var verkligen välkommet nu, även om jag skulle önskat att vi kunde få mer än de 6 mm vi fick. Men allt är bättre än inget förstås och nu är det härligt krispigt och grönt ute:-)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Både koltrasten och lövsångaren har fått "sång-fnatt" här, de sjunger så syrenerna spricker. ;)
    Jag är så glad men förvånad över att inget slogs sönder när det regnade här, det var riktigt åskregn men inget förstördes. Då är det härligt efter ett regn. :)
    Ha det friskt!

    SvaraRadera