tisdag 3 maj 2016

Nästan sommar,

och förra gången jag skrev var det vinter och snö , helt otroligt. Jag har inte haft tid att skriva på bloggen på ett tag men  nu ska jag i alla fall lägga in några bilder på dagens tillstånd i trädgården, eller bilderna tog jag för ett par dagar sen.
I lördags var vi på vitsippsspaning med några från trädgårdsamatörerna. Vi besökte Linudden naturreservat, det blev en riktig höjdarupplevelse med massor av vitsippor och en riktig urskog som får växa på sitt eget sätt med fallna träd och annat som hör till ett naturreservat.
Nu råkar Linuddens  plantskola ligga precis i anslutning till reservatet så vi hade förstås bokat ett besök där också. Jag skulle bara titta men det blev förstås några växter , Fritillaria michailovskyi (för tredje gången) Tulipa Tiny Timo, Tulipa humilis Eastern Star, Anemonella th. Oscar Shoaf, Linnea borealis och Dicentra cucullaria Pink Punk  och alla är redan planterade.



Resten av min tid går åt att få trädgården som jag vill ha den just nu, att försöka få fram växter till växtmarknaden den 15 maj på Torekällberget och sen håller vi på med huset i Malmköping som vi skall sälja så småningom . Tiden räcker inte riktigt till just nu.
Hur som helst så tar jag mina rundor i trädgården också och nu är den bästa tiden innan allting vuxit sig för stort. Med den värme vi verkar få nu så kommer det att gå fort så det gäller att hänga med i svängarna.






Jag önskar alla en riktigt skön och varm vecka /Carita

3 kommentarer:

  1. Ja tiden går så fort, spesielt nå på våren.
    Så flotte bilder å blomster fra vår hagen din, det har jammen kommet langt hos deg.
    Mange nye spennende planter også, nå koser vi oss he he.
    God maiuke til deg.

    SvaraRadera
  2. Ja, nu går det undan i trädgården. Knappt man hinner med att registrera allt som händer just nu.
    Vi har pratat om att åka till er växtmarknad igen i år. Det var så trevligt där på Torekällberget så det var en mysig utflykt. Vi får se hur det blir.
    Kram Nora

    SvaraRadera
  3. Vanskelig å bare titte, på en planteskole :-)
    Mye fint du fikk med deg hjem. Deilig at det endelig blir varmere.
    Takk for fine vårbilder fra hagen deres !
    Eirin

    SvaraRadera