fredag 13 maj 2016

Blommig fredag-min vårfavorit.

Bråttom är det jämt så jag hinner inte skriva på bloggen ens. Idag har vi fixat med gamla fönster som skall målas och kittas om eller nytt. Jag lägger i alla fall in några bilder på min absoluta favorit den här våren, TULPANER. Vi har ju stängt ute rådjuren så nu kan vi njuta av dom fullt ut. I år är dom så vackra och blommar flitigt. Här kommer en kavalkad på några av dom. Jag har namn på en del men hinner inte leta fram namnet nu så ni får bara njuta av färgprakten.












Den sista bilden är ett försök att gjuta en duk i betong på ett bord, den blev riktigt bra för att vara första gången.

5 kommentarer:

  1. Imponerad av betongbunkern, tjusig!
    Första tulpanen är en som jag skulle sakna mycket om den inte skulle visa sig.
    Trevlig helg!
    Anette

    SvaraRadera
  2. Det är så vackert med de röda och gula tulpanerna i motsol. Tulpaner i massverkan gör sig väldigt bra.

    SvaraRadera
  3. Tjusiga tulpaner, och din duk blev helt fantastisk.
    Ha det gott/Marika

    SvaraRadera
  4. Tulpaner är som jag skrev i mitt inlägg något som jag absolut inte kan vara utan - och jag tycker mig känna igen den första om jag haft i stenslänten på baksidan. Men den verkar ha gått ut.....tyvärr!
    Och den där duken ser ju helt fantastisk ut. Är den verkligen gjuten!?
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  5. Fantastiska tulpaner! Nr 4 o 12 blev mina favoriter.
    Fin gjutning av duken...vänder du på den blir det en kruka:))
    Ha det fint!

    SvaraRadera