lördag 2 juni 2012

Det har varit torrt......

men sånt här oväder hade jag inte önskat. Regnet har strilat sedan igår, idag regnar det nästan på tvären.
Vi har satt stenar i krukorna som står ute men nu hjälper inte ens det så nu får dom ligga kvar för dom blåser bara omkull i alla fall.  I dag hade Blomstervännerna växtmarknad på Hågelby. Vi tyckte synd om dom som skulle vara där så vi åkte dit trots vädret. Det stod  faktiskt några tappra försäljare där, under tak som tur var. Det kom också några besökare som faktiskt köpte en hel del växter, det såg vi på kassarna när dom efter en kort stund sökte sig hem igen. Vi fick också några med oss hem.
På vägen hem från marknaden åkte vi förbi en loppis, jag köpte ett par böcker så nu blir det bokläsning så länge regnet pågår.
Tidigare i veckan krukade jag upp en del plantor från trädgården. Nu står dom på arbetsplatsen , en del står i tråg med botten så dom blir i alla fall genomvattnade. Det går inte ens att gå ut och tömma alla fat och krukor på vatten. Jag hoppas regnet avtar lite till i morgon men det lät inte lovande  så vi får se.
Fortsättning följer..........
Carita.
Regn , regn, regn.
          

1 kommentar:

  1. Jamen oj så det har regnat. I går vräkte det ner hela dagen och i kombination med kraftiga vindbyar blev det riktigt skräpigt i hela trädgården, termometern visade 5,2 grader. Plocka, plocka plocka...men vi slipper ju vattna tack och lov.
    Lite bättre idag men störtskurar en gång i halvtimmen omväxlande med solglimtar.
    Idag hade jag äntligen tänkt gå ut och fotografera innan det jag vill föreviga har blommat över men jag hinner bara ut så kommer en störtskur igen...

    Gunilla /Hagtorpet

    SvaraRadera