måndag 25 juni 2012

Regn, regn men gräsmattan är i alla fall grön


Midsommaren är tyvärr över men det är mycket kvar av sommaren hoppas jag och att värmen kommer till slut. Vi firade midsommar i Torhamn, Blekinge hos släkt och passade på att ta en tur till Tyskland också, över Öresundsbron. Trafiken var kompakt både dit och tillbaka  men det fungerade för oss.
Vi hann också med att besöka en jättefin trädgård  och blev bjudna på fika + att vi fick två växter med oss därifrån, bl a en chrysantemum. Jag vet inte om den går hos oss men  jag för pröva. Innan trädgården besökte vi ett utförsäljningsställe för krukor och diverse andra prylar. Vi har varit där förut en gång och det är ett kul ställe att gå på. Man kan hitta bra trädgårdsartiklar för inga pengar alls.     

En klocka att plinga i när man kommer till trädgården , om vi inte syns till.

Fjärilshus

FågelmatareHär är en del av det vi hittade men jag köpte också massor med plastkrukor i bra storlek för att plantera växter från delningar i + planteringsbrickor o annat smått o gott. Vi hade också en del växter med oss hem från Torhamn. Väl hemma kom vi till en djungel. I går försökte vi resna upp lite och klippa buskar för att komma fram på gångarna. Det skall vi förtsätta med men idag är det regn så vi får vänta på bättre väder. Det är mycket som blommar men allt hänger och lägger sig på grund av regnet. Fortsättning följer ............. / Carita
Paeonia Coral Sunset, färgen är egenligen lite mera laxröd

Dags att klippa bort lite hostablad


Grushögen börjar bli fullmatad

1 kommentar:

  1. Inte är det roligt med allt regn och blåst - jag tycker det är så svårt att få uppbindningar snygga.
    Men ojdå vilka spännande grejor ni har hittat, klockan är ju jättefin för att inte nämna fjärilsholken! Den skulle jag också gärna ha!

    Gunilla /Hagtorpet

    SvaraRadera