onsdag 29 januari 2014

Det här är vad jag

börjar längta efter mest just nu, vårfloret. Meningen var att jag skulle börja sortera mina bilder från förra året och lägga dom i olika mappar. Just nu ligger nästan alla i en mapp så det är lite knepigt när jag vill hitta någon bild, jag får leta igenom en hel massa . Jag kom inte längre än att jag började ta fram vårbilder och drömma om hur det snart kommer att se ut i trädgården. Jag vill inte vänta så mycket längre, jag vill att det skall ske nu, på en gång. Men själva väntan och längtan är ju också det som  gör att jag står ut med vintern och att jag tycker att årstiderna egentligen är underbara. Men vintern är ju för lång trots allt.
Därför gottar jag mig nu i alla vårbilder jag kan hitta och ser framåt och drömmer om blomsterprakten.Vi hörs igen/Carita
Sanguinaria canadensis plena, underbart ät kort, blommar ca 1-2 veckor om man har tur

Vitsippor och nunneört

Ungersk blåsippa

Spjutkakalia sticker upp sina spjutspetsar


Magnoliaknoppar på väg

Knoppar som brister



Kvällssolen gör att glanskörsbäret brinner.

Lewisia Little Plum

3 kommentarer:

  1. Åhhh. ljuvliga bilder som får mig också att längta.
    Tiden går ganska fort så snart är vi där :=)

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. Det är lätt att fastna i ljuvliga trädgårdsbilder den här tiden på året - jag glömmer snabbt hur grönt och vackert allt är.

    Men nu dröjer det inte så länge till, dagsljuset vinner terräng med ca 5 minuter varje dygn.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Jag förstår att du stannade upp och började längta istället för att sortera till olika mappar. Det är lätt att göra det när man tittar på trädgårdsbilder. Sanguinaria canadensis plena köpte jag av dig förra året på Torekällberget. Jag hoppas innerligt att den kommer i vår. Den är så vacker. Och jag har faktiskt flera bilder på barken på ert glanskörsbär. Fast inte så brinnande som på din bild.

    Kul också att ni lyckas med Lewisia. Det har jag försökt flera gånger men kan nog bara konstatera att jag inte har någon Lewisiaträdgård.

    He en fortsatt bra dag!
    /Anita

    SvaraRadera