onsdag 9 januari 2019

Letade fram beställningslista

från Botanicus som jag gjorde redan i juni  förra året. Jag fick nog lökarna under hösten men hade nästan glömt att jag planterat dom någonstans, jag får kolla i appen Gardenize där jag försöker lista alla mina växter i trädgården. Nu har jag beställt några växter från deras vårlista också  som kommer i april Jag har ingen fullständig redovisning i appen ännu men försöka hålla den uppdaterad så gott det går och fyller på efter hand. Jag har ett  exel. -blad i datorn också som jag använde från början när jag började med noteringar men där har jag nog missat en hel del. Det är lite för många ställen att hålla reda på nu.
Förra året beställde jag vildtulpaner och andra små tulpaner, Tulipa biflora, Tulipa eichleri, Tulipa humilis Odalisque, Tulipa montana, Tulipa orphanidea Hageri Splendens. Nu beställde jag Disporopsis pernyi, vinterrams, Polygonatum odoratum Flore Pleno, getrams, Polygonatum verticillatum Himalayan Giant, kransrams och Reineckea carnea, axrams.
Spännande med rams, jag har några sen tidigare. Det är kanske inte den bästa växten att ha om det blir torrt igen för den vill ha mycket fukt men jag måste testa.
Jag har tagit några bilder med kameran från nätet så dom är inte så bra och jag hittade inte bilder på alla men lite ser man väl hur dom ser ut. /Carita










1 kommentar:

  1. Hej Carita!
    Söta tulpaner, i år hoppas jag på en fin blomning av alla vårlökar jag satte.
    Jag är dålig på att dokumentera mina växter, tror att jag skall minnas vad jag satt var, men det gör jag inte. Lite kul med överraskningar också.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera