tisdag 19 mars 2019

Nej, nej ingen snö nu

när den äntligen har försvunnit. Tyvärr var det vitt i morse när jag tittade ut men det ser nog ut att kunna smälta bort under dagen hoppas jag.
Vi har varit bortresta tio dagar och kom hem torsdags från Spanien. Vi hade ett underbart väder där varje dag, lite kyligt på mornarna men sedan på dagen blev det 20- 25 grader och sol varje dag.
Jag trodde att vi skulle ha mera vår när vi kom hem men tji fick jag, det hade inte hänt någonting.
Visserligen hade snödropparna blivit något större och vintergäcken visar sig och man kan ser lite toppar av allt möjligt som är på väg men så långsamt det har gått.
Vi har i alla fall lyckats samla 600 l vatten sen vi kom hem men det har regnat så just nu är det inte torrt i alla fall. 
Idag skall jag så en massa gamla fröer , sommarblommor mest, och se om dom gror. Jag måste rensa  bland fröpåsarna.
Nu blir det Trädgårdsmässan nästa, i slutet av veckan.
Ynkligt, det är vad det är. 
 Två, tre år gamla frön, kan dom gro.

I Spanien var det torrt, torrt, torrt . Det brukar regna på vintern men den här vintern har varit väldigt torr. Nästan all mark som inte är bebyggd är odlad mark, jag förstår inte hur dom kan  vattna allt.

Den här höjden eller berget  heter Cabezo Gordo,  några km därifrån vi bor.
Saltdammar vid San Pedro Del Pinatar.
Vi kanske ses på mässan i Älvsjö. /Carita

5 kommentarer:

  1. Hej Carita!
    Skönt med semester, vi har haft snö och regn om vartannat, men idag är det ett helt fantastiskt soligt väder. Tror inte snön stannar kvar, snart har vi vår.
    Skall till mässan med dottern, lika kul varje år.
    Ha det fint!
    Marika

    SvaraRadera
  2. Men idag skiner solen så jag kan tänka mig att snön är borta hos er nu. Här kommer den att ligga kvar ett bra tag till. Dom gamla fröna gror säkerligen.

    Som sagt, kanske vi ses på mässan. Jag ska dit på torsdagen. Hoppas det är vårstämning där.

    Ha en fortsatt bra vecka!
    /Anita

    SvaraRadera
  3. Vad härligt med vårsemester i varmare land man behöver även få lite nytt att titta på.Jag ska även börja se över mina fröer och ska snart börja med vårsådderna.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  4. Hoppas snön har försvunnit de senaste dagarna och att mässan gav vårfeeling.
    Var där på fredagen och tyckte den var ovanligt trevlig.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Blev helt chockad när jag kom in här; Du skriver om snö!? Har du inte bloggat sen i mars, hur klarar du dig?
    KRAM/Susie

    SvaraRadera