måndag 4 februari 2019

Trädgårdsfägring, vinterpoesi

Tänk så bra den rubriken passar till det här inlägget. Vinterpoesi, det är vad det blev för några dar sen när snön vräkte ner och la sig som ett vitt täcke över hela trädgården och resten av omgivningen. Helst vill jag ha snöfritt och grön vinter men jag vet ju att vi inte bor på dom breddgraderna och nu ser det äntligen ut som en vinter ska göra här. Nu är jag glad att vi fått lite snö som kanske gör att våren inte blir fullt så torr. Jag hoppas det här hjälper att hålla fukten i vår när den börjar smälta. Vi behöver förstås mycket mer av den här varan eller regn men det är bättre än inget alls. Nu kan väl snön få ligga kvar några veckor och inte bli till is ännu.
Bilderna om Vinterpoesi får tala för sig själv.








 Vinterfägring,  Trädgårdsfägring

7 kommentarer:

  1. Ja, det är bra vackert när alla strukturer bäddas in. Omväxling förnöjer, helt enkelt. Skulle inte vilja var utan årstiderna.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Ja nog är det vackert när snön faller och bäddar in hela trädgården i ett vitt duntäcke...men nog längtar jag till våren nu :)
    Fina bilder du visar!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Hej Carita!
    Vackert med ren vit snö, vi har fått en hel del i helgen, och idag fortsätter det.
    Ha det bra /Marika

    SvaraRadera
  4. Hur det än är med vinter men nog är det fint när snön kommer bara det blir i måttliga mängder.Här har vi fått så mycket så nu räcker det tur är att det är kall snö och inte blöt och tung snö.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Hej! Tänker som du, att grön vinter är att "föredra" men helt klart är ett snötäcke både vackert och nyttigt för vår flora.
    Ha det gott i ert vinterpoetiska trädgård!
    /Anja

    SvaraRadera
  7. Vinterpoesi i all sin prakt! Jag är glad för våra årstider och hos mig kom snön lagom och bra för att skydda små plantor och sådder mot kylan. Nu är snön ett minne blott :)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera