onsdag 29 juni 2016

Riksmötet 2016, del 2

Lördagen avslutades med  supé  och ett storslaget lotteri med massor av vinster. Jag lyckades med att vinna på en lott av många.  Efter det  tillbaka till hotellet för att få några timmars sömn innan vi tidigt nästa morgon  skulle äta frukost.På söndagen åkte jag  ensam på  trädgårdsbesöken (Bertel var på styrelsemöte)  och fick se tre vackra trädgårdar till.
Den första var i Ljungskile, en riktig samlarträdgård  med vackert arrangerade planteringar och olika stenpartier bland annat.
 Jag gillade det här planket som avdelning mellan två delar av trädgården som var på 4000 kvm
 Det fanns många vackra kombinationer av växter
 och vackert berg i dagen
Olika stenpartier


 Många vackra gräs
 och så den här som jag gärna vill ha så den måste jag hålla utkik efter. En Maianthemum purpurea/
Smilacina purpurea
En trädgård som man blir glad av.
Fortsättning på nästa inlägg.

1 kommentar:

  1. Vilken enorm trädgård! Fint med planket och all grus och sten.
    Tack för titten:)

    SvaraRadera