fredag 19 september 2014

Blommig fredag, sommarplåga

Sommaren har varit en enda lång njutning när den väl kom, men en viss sommarplåga, eller rättare, en besvärlig sommarplåga blev det på grund av bristen på vatten från ovan. Själv har jag inte mått dåligt av torkan men jag ser att trädgården  hade önskat sig mera vatten. Jag har försökt förse den med detta livgivande elixir men det är ju inte samma sak som naturen själv brukar bidra med.
Det har också fått mig att tänka på platser där det nästan inte finns något vatten alls, så vi är lyckligt lottade . Nu är hösten på intågande  så jag antar  att vi får mer av den varan framöver. Ha det fint.Carita



5 kommentarer:

  1. Ja, nog har det varit torrt alltid! Det är fortfarande snustorrt fast det är så sent på säsongen. Lite regn skulle nog inte skada. Så vackra fågelbad ni har, ser uppfriskande ut med det bubblande vattnet. Ha en skön helg/ Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder! Ja, denna sommaren har verkligen varit torr! Hoppas vi kan få lite höstregn snart!
    Kram Nora
    P.S. Om allt går som jag hoppas som kommer jag på STA-föredraget i Södertälje på tisdag:-)

    SvaraRadera
  3. Vattenspeglar är ett underbart inslag i trädgården. Så vackert!
    Ha en härlig helg!

    SvaraRadera
  4. Vilka vackra bilder och vilka vackra vattenblänk. Ja sommaren blev varm för oss alla. Jag fick hälla på ordentligt med vatten på avenbokshäcken jag planterade förra sommaren ... som också var torr och varm. Men den verkar (peppar, peppar) ändå ha tagit sig.

    Önskar er en fin helg!
    Anita

    SvaraRadera
  5. Vatten är det ständiga problemet. Själva har vi faktiskt en trädgårdsbrunn, men den bjuder vi bondens kalvar på. Vattnet är ändå iskallt så själva kör vi i tank från sjön. Flera kubik varje kväll har det blivit och det har känts rätt tungt emellanåt.
    Vad jag gillar din mellersta bild med vattnet som kommer ur stenen. Underbart. Påminner mig om en källa utanför Östersund som springer upp ur berget på liknande sätt.
    Är glad för att jag kunde komma in på er sida idag. Från mobilen är det nämligen inte möjligt.
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera