söndag 6 januari 2013

God fortsättning

på det nya året som för min del börjat med en rejäl förkylning. Det nya året firade vi in i Blekinge och där var det barmark så det kändes som om man ville börja gräva i jorden. Snön hade försvunnit hemma också till en del men vi har en hel del kvar också .Det är ju mitt i vintern egentligen så det är väl normalt. Jag har äntligen köpt en nya dator, men med Windows 8, så nu är ingenting sig likt och jag för börja lära om. Jag vill ju helst att allt skall fungera utan att jag måste göra en massa ändringar.
Jag har läst bloggar och alla verkar vara så duktiga på att så, jag får dåligt samvete  som inte ens börjat. Enda frön som kommit i jorden är Juglans nigra (Svart valnöt) och den verkar spännande.
Jag har en del gamla frön från förra året som jag skall försöka mig på och se om dom gror + att jag väntar på nya beställningar.
Jag har försökt  lära mig göra bildcollage och hur man gör har jag säkert glömt till nästa gång men övning ger färdighet. Fortsättnings följer/Carita

Några bilder från trädgården från 2011 i brist på annat.



3 kommentarer:

  1. Ljuvliga blombilder.Såna som man blir glad av.
    Ha det fint

    SvaraRadera
  2. Härliga collage du gjort! Jag har inte heller börjat med sådderna pga av influensa. Men det hinns väl med senare antar jag. Har i alla fall börjat kika i katalogerna.Ha det gott!/Titti

    SvaraRadera
  3. Tack detsamma! Härliga bilder från er trädgård!

    Kram Ulrika

    SvaraRadera