onsdag 14 mars 2012

Vårstädning eller ...............

Den här veckan har nästan all snö och is försvunnit. Vi har haft riktigt vårväder men idag onsdag blåser det lite kallare. Nu börjar mina dagliga vandringar i trädgården för att kolla vad som händer. Jag ser små uppstickare av krokus, små vilda tulpaner , våriris, pioner och annat trevligt som dyker upp så småningom . Jag har klippt ner alla perenner och clematis och lagt i en stor hög som skall fraktas till återvinningsstationen. Var ute och försökte ta bilder men det blev inte så bra så jag tar med några från förra året också. Nu är det bara att vänta på bakslaget i vädret som säkert kommer för det känns lite tidigt i alla fall, kanske lite pessimistiskt .
Nu väntar jag på växter som jag beställt också, dom kommer i slutet av mars eller april tror jag.
Carita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar