fredag 23 mars 2012

Dagar för trädgårdsavkoppling

Många som har besökt vår trädgård är lite bekymrade över hur mycket arbete vi måsta ha med den.
Vi kallar det inte för arbete. Det är egentligen enbart avkoppling och vi får använda vår fantasi och kreativitet. Nu under dom här otroligt fina dagarna som vi haft har jag varit i trädgården från förmiddag till sen eftermiddag med lite avbrott för lunch. En del småmuskler som fått vila hela vintern ger sig till känna, då börjar trädgårdsåret för mig. Nu är också 'inne' ute och dammtussarna kommer att samla sig i hörnen men det får jag blunda för så länge trädgårdssesongen varar. Jag har börjat med vårstädningen och har försökt samla in så mycket löv och kvistar som möjlig. Det blev ett antal säckar och jag är inte klar än. Jag har i alla fall hunnit med ca tre fjärdedelar, så nu är det framsidan som är kvar. När det blir lite mera pålitligt väder börjar ju omplantering, delning och sånt.
Ha en skön helg alla trädgårdsvänner.
Carita
Ett av fågelbaden har startats. Koltrastarna kom  för att bada nästan innan det var klart. Tyvärr är honan så skygg så vi fick ingen bild på den. 

Här är ett projekt . Honungsrosen och  klätterhortensian har samsats om samma ställning men nu håller rosen på att ta över alltihop så att det rasar så de skall bli något nytt här, riktigt hur det blir vet vi inte ännu.

Den hör söta krokusen har jag inget namn på, någon som vet?

En stor rugge snödroppar som växer på gränsen till grannen i gräsmattan.

2 kommentarer:

  1. Låter härligt! Betyder det att all is och snö nu äntligen är borta?

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga vårbilder ni bjuder på, ingen dålig rugge snödroppar...man bara vill ha!

    Ha det gott/Ulrika

    SvaraRadera