onsdag 17 december 2014

Vinter ?

Jisses, vad hände nu då, plötsligt vräkte snön ner och det blev vitt på någon minut, man tror inte sina ögon. Jag tänkte fortsätta min årskrönika och leta bilder men fastnade i snön i stället.
 När jag ändå är här så kan jag tala om att vi numera bor på en ö. Hux flux blev vi en ö genom något nytt statistiskt nytänkande och Södertörn -Nacka räknas numera som Sveriges tredje största ö. Vi råkar bo på östra sidan om kanalen och då hamnade vi på ön.
Det känns faktiskt som om vi hamnat rätt äntligen, vi har alltid bott på öar och i skärgårdar sen vi var barn och nu hamnade vi på en ö igen, fast utan besvärlig färjeförbindelse. Det känns riktigt trevligt måste jag säga, fast ingenting är ju annorlunda egentligen.
Tänk vad man kan få vara med om. Ha det bra så länge. Carita

3 kommentarer:

  1. Har det snöat så mycket!? Fast det är väl ingen risk att den ligger kvar, ni har väl fått varmare ni med?
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Jag har jobbat i natt, och när jag vaknade var hela världen vit så jag blev också förvånad. Ja, jag läste på textnyheterna om att vi är Sveriges tredje största ö. Jag är ju också uppvuxen i skärgården så det passar mig bra, även om allt är som vanligt som du påpekade. Ha det så gott i vintermörkret/ Titti

    SvaraRadera
  3. Lite fnissar jag allt...att ingen tänkt så förr...
    Ön jag växte opp på kändes också alltför stor för att vara ö, inte alls som de vi seglade till om somrarna. Jag ångrar att jag inte var ut och fotade fluffet när det låg, nu är det borta :(

    SvaraRadera